Beijer Advies is een bedrijf dat zich richt op huisvestingsadvies. Hierbij worden zowel de fysieke huisvesting als de processen die hiermee samenhangen meegenomen. Dit betekent dat het bedrijf zich richt op een drietal pijlers die komen kijken bij een verandering binnen de organisatie, te weten de fysieke locatie, het procesmanagement en de bedrijfscultuur. Voorheen richtte het bedrijf zich voornamelijk op de huisvesting op zich.
Het doel van dit project was om inzicht te krijgen in mogelijke kansen voor Beijer Advies om zo het dienstenaanbod te optimaliseren. Hierbij werd de studentconsultant gestimuleerd om ‘out of the box’ te denken om op deze manier tot nieuwe inzichten te komen. Om tot dit inzicht te komen, werd er gekeken naar de identiteit van Beijer Advies, de vraag vanuit de markt en hoe in te spelen op het verschil tussen deze twee. Anderzijds zorgde dit project ervoor dat Beijer Advies beter in staat zou worden zijn om geschikte werknemers te vinden.
Het resultaat van dit onderzoek nam de vorm aan van een onderzoeksrapport. Dit rapport bood inzicht in de mogelijke kansen voor Beijer Advies om zijn diensten effectiever aan te bieden.