Ariës Natuursteen is een familiebedrijf dat al bijna 75 jaar oud is. In deze jaren heeft het zich ontwikkeld van een kleine steenhouwerij tot een modern natuursteenbedrijf.
De materialen die gebruikt worden binnen het bedrijf zijn natuursteen, composiet en keramiek. Daarnaast zijn de werkzaamheden van Ariës Natuursteen opgesplitst in twee afdelingen, waarbij de ene afdeling zich richt op de gedenktekens en de ander op. Bij bouwwerkzaamheden worden projecten uitgevoerd op het gebied van interieurbouw, scheepsinterieur, woningbouw en utiliteitsbouw.
Ariës Natuursteen wilde UniPartners Nijmegen inschakelen voor het opzetten van een strategisch marketingplan. In dit marketingplan werd een interne-, externe- en SWOT-analyse uitgevoerd. Vervolgens zouden de resultaten van de verschillende analyses als leidraad dienen voor het opzetten van een promotieplan.
Met de verschillende analyses, uit het marketingonderzoek, kreeg Ariës Natuursteen inzicht in de doelgroepen waar de meeste mogelijkheden lagen. Na het afronden van het marketing onderzoek werden er handvatten worden geboden hoe deze doelgroepen het best benaderd konden worden, via verschillende promotiekanalen. Dit werd beschreven in een promotieplan.
Het resultaat van dit onderzoek nam de vorm aan van een onderzoeksrapport. Dit rapport bood inzicht in welke promotiekanalen het beste aansluiten bij de doelgroepen van Ariës Natuursteen en hoe deze het beste konden worden geïmplementeerd en vervolgens konden worden geëvalueerd. Het onderzoeksrapport bood daarnaast concrete handvatten om de verkregen inzichten in de praktijk toe te passen. Deze handvatten werden aan de hand van de onderzoeksresultaten door de studentconsultant geïnterpreteerd.